بازیافت باتری یو پی اس

به عنوان فن آوری باتری در بازارهای سیستم های برق بدون وقفه و بسیاری دیگر، روش های بازیافت و امکانات برای اسید سرب به خوبی تثبیت شده است. تا 90 درصد یا بیشتر از باتری های اسید سرب را می توان در مراکز بازیافت تخصصی از جمله کیس های پلاستیکی، صفحات سربی و الکترولیت های اسید هیدروکلریک دوباره استفاده کرد. سطح بازیافت باعث تخفیف برای مواد بازیافتی می شود که اغلب می تواند برای کاهش هزینه یک مجموعه باتری UPS جایگزین استفاده شود.

 

این مورد در مورد باتری های لیتیومی که امکانات بازیافت محدودی برای آنها در انگلستان و اروپا وجود دارد و با این حال تقاضای فزاینده ای برای این نوع تسهیلات وجود دارد، صادق نیست. نه تنها از تولید کنندگان یو پی اس، بلکه تولید کنندگان سیستم های ذخیره انرژی (مقیاس داخلی و شبکه) و همچنین سازندگان وسایل نقلیه الکتریکی. 5 سال آینده باید شاهد افزایش امکانات بازیافت باتری های لیتیومی باشیم، اما در حال حاضر هزینه ها بیشتر از اسید سرب است و احتمال تخفیف کمی وجود دارد.

 

بازیافت باطری یو پی اس

   

تعویض باتری های یو پی اس

زمانی که زمان تعویض باتری یو پی اس فرا می رسد باید زمان خاموشی مجموعه باتری UPS برای آن برنامه ریزی شود زیرا منبع تغذیه اضطراری باید خاموش شود. اگر یک سوئیچ بای پس تعمیر و نگهداری یو پی اس جداگانه یا پیکربندی موازی/زائد وجود داشته باشد، این ساده ترین کار است.

 

با یک بای پس تعمیر و نگهداری UPS، بار بحرانی را می توان به منبع تغذیه ثانویه یا منبع تغذیه اصلی در حین تعویض باتری UPS منتقل کرد. با پیکربندی UPS موازی/ زائد، به شرط اینکه باتری مشترکی وجود نداشته باشد، یک UPS را می توان از مدار خارج کرد، در حالی که دیگری (ها) بار بحرانی را پشتیبانی می کند.

 

روش جایگزینی واقعی همچنین به طراحی سیستم UPS و اینکه آیا برای تعویض توسط کاربر یا تعویض مهندس تایید شده طراحی شده است بستگی دارد. باتری‌ها انرژی الکتریکی را ذخیره می‌کنند و هرچه آمپر ساعت (Ah) و ولتاژ DC رشته باتری بیشتر باشد، در صورت عدم رعایت روش‌های صحیح برای تخلیه تصادفی و آسیب، خطر بیشتر می‌شود. تعویض باتری در حالت ایده‌آل باید توسط مهندسین خبره و آموزش دیده در سیستم‌های برق DC و AC انجام شود. گزینه های تعویض باتری یو پی اس عبارتند از:

 

باتری های قابل تعویض توسط کاربر: معمولاً سیستم های دسکتاپ و برج UPS تک فاز کوچک. این معمولاً در مواردی است که فقط یک یا دو باتری وجود دارد و مقدار ریل Vdc و جریان کوچک است، مانند پانل هشدار. برداشتن پانل پوششی، جدا کردن و جدا کردن باتری قدیمی و اتصال و قرار دادن باتری های جدید نسبتاً آسان است. باتری های UPS جایگزین باید دارای اتصالات ترمینال مناسب باشند. به طور معمول فشاری. تامین‌کننده باتری جایگزین ممکن است خدمات بازگشت باتری‌های قدیمی را ارائه دهد و آنها را به یک مرکز بازیافت ارسال کند.

کارتریج های جایگزین یو پی اس: سیستم های قدرت پیچیده تر ممکن است از کارتریج هایی استفاده کنند که برای اتصال به یو پی اس به عنوان سینی و مجموعه طراحی شده اند. در صورت نیاز به تعویض این باتری‌ها، می‌توان یک کارتریج کاملاً جدید تهیه کرد یا کیت‌های تعویض باتری جداگانه که با کارتریج موجود تعویض می‌شوند. کارتریج قدیمی یا باتری های تعویض شده را می توان از محل برای بازیافت جمع آوری کرد.

بلوک های باتری جایگزین: در اینجا بلوک های باتری جداگانه عرضه می شود. مجموعه باتری اصلی باید جدا و جدا شود و بلوک های جدید در جای خود قرار داده و متصل شوند. سپس بلوک های باتری قدیمی را می توان برای بازیافت از سایت خارج کرد.

حتی در مورد باتری های قابل تعویض توسط کاربر، باید مراقب باشید که هیچ خطری وجود نداشته باشد و همیشه توصیه می شود که هر گونه تعویض باتری فقط توسط پرسنل واجد شرایط انجام شود. برای نصب باتری‌های بزرگ‌تر، چه سیستم‌ها از کارتریج باتری استفاده کنند یا نیاز به تعویض بلوک باتری جداگانه داشته باشند، ممکن است لازم باشد یک سند ارزیابی ریسک و بیانیه روش (RAMS) خاص سایت (RAMS) ایجاد شود و برای خاموش کردن UPS علامت‌گذاری شود. . بنابراین ممکن است کار تعویض باتری باید برای ساعاتی خارج از وقت برنامه ریزی شود که هزینه های کار اضافی را متحمل می شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد