سیستم های یو پی اس با باتری های اسید سرب

سیستم های یو پی اس با باتری های اسید سرب

اکثر سیستم های یو پی اس با باتری های اسید سرب تنظیم شده با شیر (VRLA) یا مجموعه باتری ها نصب می شوند. این باتری به دلیل هزینه و عملکرد آن در یک برنامه برق آماده به کار، متداول ترین باتری مورد استفاده است. باتری معمولاً فقط گاهی اوقات برای تأمین برق اینورتر UPS استفاده می شود و تا زمانی که نیاز باشد در بیشتر موارد در شارژ باقی می ماند.

 

اکثر تولید کنندگان باتری های اسید سرب دو عمر طراحی ارائه می دهند: 5 سال و 10 سال و اگرچه باتری فیزیکی ممکن است یکسان به نظر برسد، در داخل باتری ممکن است سرب بیشتر و غلظت ژل الکترولیت بیشتری داشته باشد.

 

باتری های اسید سرب به دما حساس هستند و بهترین عملکرد را در حدود 20 تا 25 درجه سانتیگراد دارند که محدوده دمایی یک اتاق سرور معمولی است. در این محدوده محیطی، عمر طراحی 5 ساله باتری حدود 3-4 سال و عمر طراحی 10 ساله حدود 7-8 سال است.

 

تست پیش بینی باتری یو پی اس

یک سیستم UPS تنظیم باتری UPS خود را به طور خودکار و معمولاً هر 24 ساعت بررسی می کند. این نوع آزمایش روی مجموعه باتری کامل است و نه هر باتری جداگانه. برای اینکه زنگ باتری یو پی اس رخ دهد، مجموعه باتری باید به طور کلی سطح قابل توجهی از تخریب را نشان دهد.

 

تست پیش بینی را می توان از دو طریق به دست آورد. اولین مورد نصب یک سیستم مانیتورینگ باتری جداگانه است. برای این کار یک تست/مانیتور به هر بلوک باتری در مجموعه باتری UPS متصل می شود که به طور مداوم بلوک را نظارت می کند و خوانش ها و تغییرات را به یک سیستم مدیریت متمرکز گزارش می دهد. هشدارها را می توان برای هر بلوک باتری که خوانش یا عملکرد آن خارج از یک باند آستانه قرار دارد، به صدا درآورد.

 

سیستم‌های مانیتورینگ باتری می‌توانند گران‌تر بوده و برای نصب‌های سه فاز UPS بزرگتر از 500 کیلو ولت آمپر به بالا مناسب‌تر باشند. برای نصب‌های کوچک‌تر، استفاده از تست‌کننده‌های باتری دستی برای باتری تایید شده یا مهندس UPS ممکن است مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد تا در طول بازدید از تعمیر و نگهداری پیشگیرانه استفاده شود. دستگاه های دستی امروزی پیچیده هستند و می توانند قرائت بلوک های شماره شناسه را ضبط کنند و داده ها را در یک سیستم اختصاصی مبتنی بر ابر برای گزارش و مقایسه سال به سال ذخیره کنند. از روی داده ها، عملکرد بلوک باتری فردی را می توان نظارت کرد، و شکست را پیش بینی کرد.

   

بنابراین نظارت و آزمایش باتری می تواند به طول عمر کاری یک باتری تنظیم شده تا حدود 12 ماه یا بیشتر کمک کند. این بستگی به محیط اطراف، کیفیت مجموعه باتری اصلی و قابلیت های مدیریت باتری UPS دارد. سیستم برق یو پی اس باید به صورت استاندارد شامل شارژ جبران کننده دما باشد و ممکن است عملکردهای پیچیده تری مدیریت باتری از جمله حالت خواب داشته باشد که می تواند شارژ را خاموش کند تا به باتری ها اجازه دهد تا قبل از روشن شدن مجدد، تا آستانه تنظیم شده تخلیه شوند. یک حالت بازده انرژی بیش از دو هفته یا بیشتر.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد